...PİŞMAN MIYIZ...?...

Bu su damlacıkları kadar pişman olduğumuz olaylar olabilir,
Ama bu su damlacıkları temizlendiği gibi pişmanlıklarımızı da,
...TEMİZLEMEMİZ LAZIM...

   Yaşadığımız hayat boyunca birçok kez pişmanlık duyduğumuz ister istemez yaptığımız olaylar oluyor…
   Pişman olduğumuz her olaydan bir ders çıkartacağımıza, hiç pişmanlık duymamış gibi o hatamızı devam ettirdiğimiz zamanlarda oluyor.
   Okuldan, eve geldiğimizde annemizin bir sorusu bizi birden sinir krizine sokabilir. Çünkü o an bizde stres yoğundur, birde bu olay yaşanırken yaz mevsimi olduğunu ve okuldan eve gelene kadar ter içinde kaldığımızı tüm bu stres arasında annemizin sadece tek sorusuyla dediğim gibi çıldırabiliriz: “Bugün okulun nasıl geçti oğlum?” işte bu soru pişman olacağımız bir şey yapmanın ilk adımıdır…
   Sinirli bir şekilde cevap verebiliriz annemize ama bu cevaptan sonra ne olacağı o an için hiç düşünmeyiz. Belki annemiz üzülebilir veya ağlayabilir. Anne sonuçta, çocuğu tarafından bağırılmasına içerler…
   Ve belki de bu olaydan sonra ki pişmanlığımız hiçbir şeye yaramayacak, kalp kırıldığında tamir edilmesi zor olur bazen…
   Sadece bu örnekte ki değil, daha pişman olabileceğimiz çok olay var. Babamıza bir anlık öfkeyle bağırabiliriz, pişman olabiliriz. Bir arkadaşımızla konuşurken yanlış bir kelime kullanırız, pişman oluruz. Yatsı ezanını kılmadan yatarız ve sabah kalktığımızda pişman olduğumuzu anlarız.
   Dediğimiz gibi pişman olacağımız çok şey var. Pişman olmamak için ilk önce aklımızı kullanmamız gerek mesela, karşımızda ki kişiyle konuşurken, söyleyeceğimiz her hangi bir kelimeden dolayı pişman olmamak için kendimizi karşımızdakinin yerinde düşünmemiz lazım: “Acaba şu kelimeyi dersem ne der? Ben olsam bir şey demem aslında o zamanda sıkıntı yok, böyle konuşmama…” diye düşünmemiz lazım.
   Böyle düşündüğümüzde, pişman olduğumuz bir şey yapsak bile, pişmanlığımız bizi yiyip bitirmez. Çünkü pişman olmamak için elimizden geleni yaptık ama maalesef pişman olduğumuz bir şey dedik veya yaptık, hayırlısı buymuş dedikten sonra da o olaydan bile ders almıyorsak o zaman pişman olma ihtimalimiz olabilir. Olur böyle diyerekten de, ders almamaya çalışmayalım, o olaydan bile ders almaya çalışalım, ders alacağımız bir nokta vardır elbet…
   Birde biraz önce dediğimiz gibi namazdan dolayı pişmanlık duyarsak ve bundan ders almazsak ne acı bir durumdayız demektir…
   Öyle kişiler var ki İslamiyet denildiğinde: “O da ne?” diyen kişiler yarın İslamiyeti öğrendiklerinde ve İslamiyeti yaşamaya başladıklarında, içlerinde öyle bir pişmanlık oluyor ki anlatılması çok güç…
   Böyle pişmanlıklar yaşamamak için düşünmemiz lazım, insanlarla olan ilişkilerimizde empati kurmamız lazım…
   Pişman olmamak için pişmanlığın nasıl bir şey olduğunu düşünmemiz lazım, etrafımızda o kadar çok pişman olan var ki bu kişilere baktığımızda, kendimizi pişman olarak düşünmemiz hiç değilse imkânsız değil...

                                                                          Pişman olmamak için,
                                                                          Düşünmemiz lazım…

        

12 yorum:

  1. Güzel bir yazı olmuş... Pişman olmamak için düşünmek lazım. Ama ne kadar imtine ederek edelim, illa ki hatalarımız olacaktır. Çünkü tecrübe denilen şey, hata yapa yapa kazanılıyor..

    Sevgili Furkan, empati şart. Bir konuda sizden farklı düşünüyorum.. "ben olsam buna üzülür müydüm " ölçüsü bizi yanıltabilir. Sözü, tavrı karşımızdakinin içinde bulunduğu şartlara, karakterine göre ayarlarsak yanılma paımız azalır...
    Bir arkadaşımın tavrına çok kırılmış ve bunu O'na da söylemiştim " Ben olsam üzülmezdim, takma " dedi.. Ama ben O'nun gibi değildim. Belki daha duygusal , belki daha kırılgan....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız empati denilen konu çok derin, daha fazla düşünerek sizinde dediğiniz gibi sözü, tavrı, bulunduğu şartlar bunlar gerçekten önemli...Yorumunuz için çok teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

      Sil
  2. Bırakalım bir kenara dünyayı; cennete girebilen insanlar bile pişman olacak. Neden daha üst derecelerde olmadım diye. Ahirette pişman olmamak için; dünyadayken bir şeyler yapmamız gerektiğini biliyoruz. Ve lakin yine dünyaya dalıp gidiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediğiniz çok doğru, boşa kürek çekiyoruz bazen...Yorumunuz için çok teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

      Sil
  3. Sadece psikopatlar (sosyopatlar) pişmanlık duymazlarmış, o yüzden en korktuğum tipler onlardır, şimdi öyle birisi var ve hakikaten görüyorum yaptığı korkunç şeyler için bile değil pişmanlık duyduğunu belirtmek, 'ben yaptım, ben dedim, iyi yaptım' havasında! Çok zeki, akıllı seri katillerin seri katil olmalarının sebebi de buymuş, pişmanlık değil tam tersine mutlu olurlarmış cinayet işlemekten, kötülük yapmaktan beyinlerinin pişmanlık duyma bölümü yokmuş:( ön loblarla ilgili galiba bir,iki yıl önce bir tıbbi makalede okumuştum, hatta ödüm kopar kafamın ön kısmını bir yere çarpmaya çünkü normal bir insan o bölümü zedelenirse psikopat olması işten değilmiş! O zaman her şeyin kafada bittiğini daha iyi anladım, yani düşünsene sen mesela namaza çok önem veren bir gençsin, bir gün kafanın ön kısmına kötü bir darbe alıyorsun ve sonra namaz filan umurunda olmuyor, hatta içkiye, kumara başlıyorsun! Makalede örnekleri vardı inan dehşete kapıldım o gün bugün ödüm kopuyor kafamı bir yere çarpmaktan:) Bir de geçenlerde duydum Demirel vaktiyle üç gencin idam ettirdiğine çok pişmanmış demek ki, en azından psikopat değilmiş adam, ama son pişmanlık fayda etmez içinde bulunduğu durumu düşündüm geceleri uyuyamıyordur eminim:( şunu iyi biliyorum dünyanın en berbat duygusudur pişmanlık...ama Allah insana en azından hatalarından pişmanlık duyacak normal kafa versin...
    selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için ve bu bilgiyi burada sunduğunuz içinde teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

      Sil
  4. yaptıklarımdan hiç pişman değilim diyip onları deneyim olarak gören kibirliler ne yapacak bilmem.Günahları fark edip tez ve samimi pişmanlık, af dilemek lazım. Allah' a emanet ol kardeşim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen gururlanıp af bile dilemiyoruz...Sizde Allaha emanet olun, çok teşşekür ederim yorumun için...Selam ve Dua ile...

      Sil
  5. Şöyle diyim ;
    pişman olacaksak yapmamalı, yaptıysak pişman olmamalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuçlarına katlanmamız lazım, bazı şeylerin...Yorumunuz için çok teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

      Sil
  6. Bir insa en büyük varlığı vicdanıdır.
    Vicdanı sızlıyorsa eğer taşlaşmamışsa kalbi yaptığı hatayı tekrar tekrar yapmaz...
    Yüreğine sağlık. .
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim, vicdansız kalpten Allaha sığınırım...Selam ve Dua ile...

      Sil