...HİKMET KOKAN AY...


Ruhumuza, maneviyatımıza,
Işık saçan bir AY...
   Zor geçen günlerde daima yanımızda Allah vardır. Buna en başta kalpten inanmak gerekir, tevekkül etmek, şükretmek gerekir. Daima yardım eden bir tek Allah vardır.
   Hele ki farz olan ibadetlerimizi yaptığımız vakit anlarız büyük bir yardımcının olduğunu ama bazılarımızda vardır O yardımcının var olduğunu anlamak istemez.
   Çoğu kişi namaz kılmak için abdest alması gerektiğinde üşengeçlik olur: “Kim abdest alacak ya şimdi.” deriz. Bu nefsin oyununu geçtikten sonra yani abdesti aldığımızda ve namaza durduğumuzda rahatlarız.
   Çoğu kişide bu böyledir. Çünkü namaza durduğumuzda, bizim kolaylıkla namazımızı eda etmemiz için Allah yardımcımız olur.
   Ramazan ayında tutulan oruçta bunun gibidir. Çoğu zaman şahit olmuşumdur. Yazın Ramazan ayı gelmeden önce havanın sıcaklığı bunaltacak derecededir. Ama fark etmişizdir ki Ramazan ayı girdiği anda havada bir serinlik olur, ferahlatan bir serinlik.
   Normal günlerde oruç tuttuğumuzda çok acıkıyorsak, Ramazan ayında iftara yakın acıkma geliyor, bu Allahın bir hikmeti değil midir?
   Bu dediklerim çoğu kişide olan belirtiler. Tüm bunlara rağmen, kulluğumuzu tam yapmaya çalışmıyoruz o da ayrı mevzu…
   Ramazan ayına onbir ayın sultanı diyorlar ya gerçekten öyle bir ay, yardımlaşmanın en çok olduğu ay, Allaha kulluğumuzun değeri anlayabileceğimiz bir ay, bunların farkına varabiliyorsak ve yapabiliyorsak ne mutlu bize ki kulluğumuzu yapma yolundayız…
   Tüm bu yapılan yardımlara karşılıksız cevap vermemeye çalışmak gerekir. Önemli olan aslında tamamen bu…
   Basit bir oruç tutarak, Ramazan ayını basitçe geçirmek var. Birde Ramazan ayını dolu dolu geçirmek var, hatimler yaparak, teravihlere giderek, bu ayda Allahı çokça zikrederek geçirmek var.
   Düşünmek gerekir, çok düşünmek, tüm bu hikmetleri ders alarak düşünmek gerekir. Oruç tutarken önemli olan uyuyarak tutmak değil, önemli olan zikirlerle, ibadetlerle orucumuzu tutmak. Yoksa uyuyarak oruç kolay, zor olan ibadet etmekte, o da Allahın yardımıyla bizlere kolaylaştırılacaktır.
   Unutmayalım ki Ramazan ayı, namaz ayıdır, Kuran ayıdır, bereket ayıdır, günahlardan temizlenme ayıdır, kıymet bilmek gerekir...

                                                                  Kıymetimizi bilelim,

                                                                 Ona göre hareket edelim…

8 yorum:

  1. Sevapların da günahların da kat kat yazılacağı mübarek ay. En iyi şekilde değerlendirebilenlerden olmak temennisiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle kişilerden oluruz inşaallah...Selam ve Dua ile...

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, hepimizin Ramazan ayı hayırlı geçer inşaallah...Selam ve Dua ile...

      Sil
  3. Merhabalar Furkan.

    Müslümanım diyen her insanın imanını sorgulaması gerekiyor. Hele de namaza ezan ile çağrıldığında abdest almaya üşenildiği, uyku bastırdığında namaz değil de yatak tercih edildiğinde, insanın imanını gözden geçirmesi gerekiyor. Çünkü, aynı hataya ben hep düşüyorum. Hele de moralim çok bozuksa, namazlarımı hep aksatıyorum. Sağlığım, huzurum ve neşem yerindeyse dikkat edebiliyorum ama, o an elimde kesintiye uğramaması gereken bir iş olduğun da aynı üşengeçliği o zaman da gösteriyorum. Ve ben bu durumumu iman zayıflığına bağlıyorum. İmanım yeterince kuvvetli ve samimi olsaydı, asla namaz ibadetlerimi aksatmazdım diye düşünüyorum. Bu konuda sürekli Cenab-ı Hakk'tan af ve mağfiretimi niyaz ederim.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, eksikliklerimizi daima gözden geçirmek gerek, sizlerde Allaha emanet olun...Selam ve Dua ile...

      Sil
  4. Dediğin gibi hakkını vererek geçirmeli... koca koca insanların yok çok susuyorum deli gibi acıkıyorum çok sinirli biri oluyorum o yüzden tutmuyorum gibi bahaneleri ise çok komik ve de yazık...Allah veriyor sabrını hiç bir şey olmuyor.hem yılın 11 ayı zaten eşek kadar insansın açlıktan yiyip içiyorsun bir ay çok mudur ya hu. Susuzluktan kim ölmüş ki? Rabbinin isteğini emrini geri çevirmek uymamak itaat etmemek için böyle sudan sebepler bahane olabilir mi.... Orucun mükafatını bizzat Rabbimiz verecek bir de. İnsan böyle bir müjdeyi güzelliği nasıl kıyıp da kaçırır elden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın nefsiyle mücadele ettiği bir ay, şeytan yok ama nefsin bizlere verdiği direktifler var. Nefsimize uymamayı Allah bize nasip etsin inşaallah...Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için...Selam ve Dua ile...

      Sil