...HAKKIMIZDA HAYIRLISI...


Şükürler olsun ki,
O sene öyle geçti...
   Her ne olursa olsun dilimizden çok şükür düşmeyen ve hep dilimizde kalmasını istediğimiz bir kelime var: “Hayırlısı…” bu kelimeyi çoğu kurduğumuz cümlede kullanırız.
   Hani bir sınava gireriz kötü geçmiştir ve bizden sınavın sonucu bekleyen ailemiz veya yakınlarımız ilk yorum olarak çoğunlukla şunu derler: “Hayırlısı olur inşaallah.” bu sözcük bize bir tesellidir bazen, bazen ise umutsuzluğun içinden doğan güneş gibidir.
   Bir bakıma her şeyin Allahtan olduğuna inanıştır. Çünkü hayrında, şerrinde Allahtan geldiğini biliriz. Hayırlısı demek bir bakıma zikir gibidir, çünkü baktığın zaman hayrı istemek dediğimiz gibi Allaha inanıştır ve bu inanışa sebep olan: “Hayırlısı” sözcüğü bu durumda zikir olmaz mı? Ama gerçekten içtenlikle denildiği zaman zikir olmaz mı? Tabi ki bir bakıma zikirdir.
   Sözcükler çok önemlidir, bir hayırlısı demek var, birde iyisi olsun demek var. Tabi ki de ameller niyetlere bağlıdır fakat ezanın Türkçe okunduğu zaman Allah yerine, tanrı deniliyordu. Allah denilmesi gerekirken tanrı demenin ne anlamı var. İşte bu da aynı onun gibi, sözcükler önemli…
   Her şerde vardır bir hayır derler, kesinlikle doğrudur. Bizzat benim başımdan böyle bir olay geçti.
   Ben liseyi bitirdiğim sene üniversite sınavını kazanamadım ve o sene kendimi boşluktaymış gibi hissedeceğimi düşündüm. Şimdi bakıldığında olayın şerden ibaret olduğu görülüyor ama kazanamadığım o senede sevmediğim kitapları sevmeye, bilmediğim bilgileri öğrenmeye çalıştım Allahın izniyle ve sanki üniversiteye gitmediğim sene kendimi bilgi selinin içinde hissettim. O bilgilerin hepsini aklıma yazmaya çalıştım ama ne kadarını yazabildim orasını Allah bilir.
   Şimdi bakıldığında ise şerrin bir anda tamamen hayra dönüştüğü fark ediliyor. Hem de bu yazıları o kazanamadığım sene yazmaya başladım, Allah nasip etti yoksa nasipten öteye gidemezdim. Bu yaşadığım dönem Allahın izniyle yaşanılan bir dönem, şöyle de olabilirdi ki, üniversiteye bilgisiz gitseydim, kısacası kötü yollara düşebilirdim veya başka şeyler olabilirdi ama Allahu Teâlâ bu dönemi böyle yaşamamı nasip etti.
   Şükürler olsun ki bu dönemde okuduklarımla dinimi, Müslümanlığı daha iyi öğrenmeye çalıştım ve çalışmaya gayret edeceğim Allahın izniyle…
   Allah nasip eder, kul çalışır olay bundan ibarettir. Hayırlı bir geleceğimizin olması için hayırlısını isteyelim. Şunu da söyleyelim ki: “Her hayırda bir şer vardır.” Böyle bir durumunda olması mümkündür. Ama böyle bir durumda da devreye sabır giriyor ki eğer hayırdan şer doğarsa sabretmek gerekir…

                                                                 Şerrin sonu hayırdır,
                                                                 Sabrın sonuda selamettir…

8 yorum:

  1. Hüznün Bedeli7 Temmuz 2014 04:41

    İnsan için ancak çalıştığı vardır... Necm sûresi 39. Ayet'te buyurulduğu üzere ne mü'min ne kafir ne musevi ne de bir ateist için değil sadece insan niteliğine önem veren Mevla Teala bizden çalışıp karşılığını alabileceğimiz amellerin bulunduğunu bildiriyor lakin bunu sakın şöyle görmeyelim; namaz kılıyorum ancak başarısızım... Olabilir çünkü namazı bir karşılık bekleyerek değil sadece rıza-i ilahi için kılmalıyız... Diğer dünyevi işlerin hepsi çalışmamıza bağlıdır, dua ise bunun dopingidir... Selametle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim, dediğiniz çok doğru sadece rıza-i ilahi için çalışmamız lazım...Selam ve Dua ile...

      Sil
  2. En büyük hatamız düşündüğümüz şeylerin illa olmasını istemek. O şey olduğunda her şeyin daha iyi olacağını düşünmek. Hayrı malesef çoğu zaman göz önünde bulundurmuyoruz.

    Mesela müslümanlar (diyelim çünkü kafirler hayrı düşünmez herhalde) paraları olmadığı halde ev, araba vs. almak için kredi borcuna girerler. Halbuki kredi büyük bir yıkımdır. Bunun farkında değiller. Yeteri kadar paran yoksa kirada oturursun. Ev sahibi olmak onlar için daha iyi gibi görünüyor ama ben pek çok sıkıntılar yaşadıklarını görüyorum. Faiz ödemek bir müslümana ne kadar hayır getirir Hz. Allah c.c. daha iyi bilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faizin haram olduğunu bilerek bunları yapıyoruz, Allah ıslah etsin...Selam ve Dua ile...

      Sil
  3. Merhaba Furkan, Allah neylerse güzel eyler yeter ki biz sabretmeyi bilelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, uzun zaman olmuştu sizi buralarda görmek sevindirdi beni...Selam ve Dua ile...

      Sil
  4. Merhabalar Furkan Yetek.

    Nitekim bizler, gücü ve kudreti sınırlı aciz bir varlığız. Cenab-ı Hakk, bizleri böyle yaratmış ki, her zaman bana ihtiyaç duysunlar diye. Bu bağlamda bizler de İslam'ı gereği gibi yaşayıp, Cenab-ı Hakk'a da gereği gibi kulluğumuzu yapacağız ve takdirini O'na bırakacağız. Cenab-ı Allah'tan bir şey dilerken "kaşı gözü böyle olsun" demeyeceğiz, ya ne diyeceğiz "hayırlısını ver" diyeceğiz.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu düşünceye sahip olanlar biraz daha çoğalır inşaallah, çok teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

      Sil